.

2013. október 4., péntek

Túró Rudi szelet

 A napokban Gerdi egyik bejegyzését nézegettem, amikor mellém toppant a lányom.
Ne de jó, kattints csak rá- mutatott a Túró Rudi szeletre. Na ilyet süss!
 Piacon jártamban vásároltam házi tehéntúrót és elkészült ez a kiadós, finom sütemény.
 Köszönjük Gerdi!


Hozzávalók a 2 laphoz:
30 dkg liszt
10 dkg cukor
1 mk szódabikarbóna
15 dkg margarin
1 tojás
1 ek tejföl
2 ek kakaó

A töltelékhez:
60 dkg túró
20 dkg cukor
2 csom. vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
3 tojás
2 ek búzadara
1 csipet só

Tetejére:
10 dkg étcsoki
2 ek olaj

  A lapokhoz először a száraz hozzávalókat összekevertem, majd hozzáadtam a tojást, margarint és tejfölt is. Könnyen gyúrható, nem ragacsos tésztát kaptam. Hagytam pihenni amíg elkészítettem a tölteléket.
  A tojásokat szétválasztottam. A sárgákat a cukrokkal habosra kavartam, hozzáadtam az áttört túrót, a citromhéjat, a búzadarát és jól összekavartam.
  A fehérjéket kemény habbá vertem a sóval és a túrókrémbe forgattam vigyázva, hogy ne törjem össze a habot.
 A tésztát kettévágtam. Az egyik darabot kinyújtottam, kivajazott 35x24-es tepsibe tettem. Rásimítottam a túrós tölteléket és befödtem a második lappal.
 180 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem.
A csokoládét mikróban felolvasztottam, elkavartam az olajjal és a kihűlt tészta tetejére kentem. Miután megszilárdult lehetett szeletelni, fogyasztani.



24 megjegyzés:

  1. Imádom a túró rudit! Nagyon szép szeletek lettek.

    VálaszTörlés
  2. Már én is szemeztem ezzel a recepttel és így, házi túróval meghiszem hogy finom volt! :) Jó ízlése van a lánykátoknak! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Nyami, piskótatekercsben készítettem el egyszer, isteni finom:)

    VálaszTörlés
  4. Hát, ezt tényleg kár lett volna kihagyni, igaza volt lánykádnak! :) Jól néz ki, fincsi lehet, főleg hogy a névadója is nagy kedvencünk! :)

    VálaszTörlés
  5. Jól választott a nagylány! Nagyon szépen sorakoznak a tányéron, kár, hogy nincs itt előttem! :)))

    VálaszTörlés
  6. A hétvégi bevásárláson már túl vagyok, de jövő hétre ütemezve. Pompás szeletek mosolyognak!

    VálaszTörlés
  7. Szívesen, Hajni!
    Nálunk is így szokott történni a sütiválasztás:-) Örülök, hogy megsütöttétek! Puszi a Leányzónak!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar kitudják szúrni ami nekik tetszik:-)
      Köszi, átadom!

      Törlés
  8. Imádom a Túró Rudit, így kipróbálós:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fiam szerint olyan mint az igazi Rudi, csak erre kellene több csoki:-)

      Törlés
  9. Nagyon szép szeletkék! :) Ha olyan mint az igazi Rudi, akkor mentem is a receptet, hamarosan sort kerítek rá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért én nem mondom, hogy pontosan olyan, de nem is lehet. Viszont finom sütemény. Igazán másnapra ért össze, jól megpuhultak a lapok. Ajánlani tudom:-)

      Törlés
  10. Őzgerincformában szoktam sütni, de egyszer kipróbálom így is, mert nagyon jól mutat. Gyengéim az ilyen kakaós tésztás túróval töltött sütemények... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy is fincsi, meg mutatós is. Így szerintem kiadósabb:-)

      Törlés