.

2013. augusztus 9., péntek

Krémes körtetorta és a Vendégek

  Már kétszer is említettem, hogy vendégeket vártunk.  Szerencsésen ide is értek.
A kedves Párom a receptek által sok ismeretséget kötött az interneten keresztül. Azért Ő, mert Ő van mindig gépnél. Nekem csak mondani szokta, hogy kivel mit beszél:-). Így ismerkedett össze az Erdélyi Konyha egyik munkatársával Edóval is. Receptek, blog, beszélgetés, ismerkedés. Edó már öt éve sikerekkel vezeti blogját, tele sok finom és egészséges finomsággal.
 Átutazóban voltak, össze is hoztunk egy gyors találkozót. Egy  ebéd, egy jó beszélgetés, egy kis játék a gyerekeknek és már mentek is.
  Kedves, aranyos családot ismertünk meg. Mosolygós anyuka, ezermester apuka és két ügyes gyerkőc, akik az első negyedórában anyu mellett szívták magukba az újat és akkor lendültek volna bele a játékba mikor menni kellett:-)
  Remélem jól éreztétek magatokat. Örülünk, hogy személyesen is megismerhettünk!
Ezt a körtetortát együtt falatoztuk.



Hozzávalók a tésztához:

20 dkg liszt
10 dkg darált mogyoró
csipet só
17 dkg vaj
1 tojás
10 dkg cukor

A krémhez:

1 csom.főzős vaníliás pudingpor
4 dl tej
5 dkg cukor
25 dkg mascarpone (vagy jól lecsöpögtetett tejföl)

Tetejére:
3 db körte
1,5 dl fehérbor
1/2 citrom leve
1 csom. vaníliás cukor

5 dkg étcsoki
apróra vágott mogyoró( vagy pisztácia)

   Először a pudingport a cukorral és kevés tejjel elkavartam, majd a maradék felmelegített tejbe öntve megfőztem.Fóliával letakartam és teljesen kihűtöttem. Lehet hagyni egy éjszakát is hűtőben hűlni.
   A tészta hozzávalóit összegyúrtam, fóliába tettem és 1 órát pihentettem a hűtőben.
Elővettem egy 26 cm-es gyümölcstorta formát, kivajaztam, liszteztem. A vajas tésztát körré nyújtottam, a formába nyomkodtam, igazítottam. Villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 200 fokon 20 percet sütöttem. A formában hagytam langyosra hűlni, majd egy tányért borítottam rá és átfordítottam.
   A körtéket meghámoztam, négyfelé vágtam, magházukat kiszedtem. A bort a citromlével, 1/4 l vízzel és a vaníliás cukorral feltettem főni, beleraktam a körtéket, 10 percig főztem, majd tányérra szedtem és hagytam kihűlni.
   Az összerakáshoz a hideg pudingot habosra kavartam,  beleforgattam a fél napot gézben lecsöpögtetett tejfölt és a tortalapra simítottam. Kiraktam a körtékkel.
A csokit megolvasztottam és a a gyümölcsre csorgattam. Végül mogyoróval még megszórtam.





22 megjegyzés:

  1. De jól néz ki - nem csak a torta, Ti is. :))

    VálaszTörlés
  2. Ez álomfinom volt!Éppúgy,mint a csípős leves,az arab saláta,a mentás limonádé,meg a másik körtés süti!Mert mindet nagy szeretettel készítettétek nekünk:) Nagyon kellemes volt nálatok,veletek,csak kár,hogy olyan gyorsan eltelt..és kár,hogy az olyan kedves,aranyos emberek mint ti,annyira messze vagytok tőlünk.Örültünk nektek! :) És köszönünk mindent!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ha jól érezzük magunkat hamar telik az idő. Szívesen látunk máskor is, ha erre hoz utatok. Ugorjatok be egy kis frissítőre!:-)
      Jó szívvel Edó!

      Törlés
  3. Nagyon finom tortával készültetek, szívesen lettem volna a vendégetek:) Jó a közös fotó is, helyesek vagytok:)

    VálaszTörlés
  4. Szuper lehetett a tali! A torta meg hmmmm istenien néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó találkozni, van is téma bőven:-)
      köszönöm!:-)

      Törlés
  5. Csoda fincsi tortát sütöttél, nagyon tetszik, és gyönyörűen díszítetted is, nagyon guszta! :) Helyesek vagytok, biztosan mindannyian nagyon jól éreztétek magatokat! :)

    VálaszTörlés
  6. Akkor erről a körtés pitéről beszéltél:) Nagyon szép:)
    az EK - nak köszönhetően én is ismerem Edót:) jó látni titeket:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép és finom tortát készítettél! :)
    Jó látni titetek! :)

    VálaszTörlés
  8. De finom lehet, nagyon szeretem a körtéset :)

    VálaszTörlés