.

2013. március 7., csütörtök

Krumplis, fetás, káposztás palacsinta

A krumplis lángos után jöjjön a palacsinta. Igazából én kívántam meg, de olyat, milyet  az utcán is árulnak. Próbából csak negyed kiló lisztből készítettem, ebből lett öt darab palacsinta. Jól sikerült, finom volt.
Ez a kis adag vasárnap készült. Aztán ma jött a Párom, hogy csorog a nyála egy finom káposztás palacsinta után. Így kaptam az alkalmon és második fogásnak el is készítettem párolt savanyú káposztával. Mivel gondoltam, hogy a nagylány nem lesz oda érte, három darab készült fetasajttal is csak, hogy mindenki meglegyen elégedve:-)
Tölthetjük párolt almával, túróval. Még gombásat is ettem utcai árustól.


10 darabhoz:
50 dkg liszt
2 kk só
3 dl langyos víz
4 ek olaj

A lisztet a sóval elkavarjuk, a vízzel eldolgozzuk, puha tésztát gyúrunk. Az olajat lassanként beledolgozzuk. 10 egyenlő részre osztjuk a tésztát. A bucikat letakarjuk és 15 percet pihentetjük.

Kézzel nagyon vékonyra kinyújtjuk, megkenjük olajjal, rászórjuk a tölteléket. Felcsavarjuk, mint a csigát, majd sodrófával kerekre nyújtjuk.

Bő forró olajban kisütjük.

A tészta nagyon jó, könnyen lehet dolgozni vele. Pihentetés után NE gyúrjuk, csak kézzel nyújtsuk, huzigáljuk. Sütés után papírtörlőre szedtem, hogy a fölösleges olajat felszívja. Rétes szerű palacsintát kapunk.
 Ihlet innen.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmas, felveszem a kipróbálandók listájára:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azon gondolkodtam, hogy a régiek mennyire tudtak sütni, főzni. Egy maréknyi liszt, só, víz és bármi ami van lehet töltelék. Olcsó, laktató és finom.

      Törlés
  2. A káposztásért én sem nagyon vagyok oda, de más töltelékkel bármikor:)

    VálaszTörlés
  3. Ilyen palacsintáról még soha nem hallottam, de nagyon tetszik, igazán fincsi lehet! :) Érdekes ez a készítési mód, egyszer ezt is meg kellene próbálni! Sikerült olyan vékonyra húzgálnod a tésztát, mint a videón? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen és nagyon szerettem a tésztát huzigálni :-) nem lett olyan hatalmas, mint a videón, mert több részre vágtam, de olyan vékony volt:-)

      Törlés
  4. Nagyon jó lehet. Szeretem az ilyeneket, kipróbálós :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt is ki kell próbálni :) biztos nagyon finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tészta sülés után leveles lesz, az íz meg olyan amilyen tölteléket teszel bele. Finom:-)

      Törlés
  6. Most már igazán meghoztad a kedvem a palacsintához, muszáj lesz kipróbáljam én is. :)
    Biztosan nagyon finom ez a változat is. :)

    VálaszTörlés