.

2013. március 9., szombat

Fougasse- provencei lepénykenyér

Finom, puha tésztájú kenyérke készült nemrég Böbe konyhájában és most nálunk is. A fűszertől különösen ízletes. Köszönjük Böbe!


50 dkg kenyérliszt
2 kk Provence fűszerkeverék
2 kk só
1 nagy csipet cukor
4 ek olívaolaj
2,5 dkg élesztő
3 dl langyos víz

A lisztet egy tálba szitáltam, közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt, rá a cukrot és a víz felét. Amikor felfutott beletettem a többi hozzávalót is és a maradék vízzel puha tésztát gyúrtam. Letakarva egy órát kelesztettem. Levél formát próbáltam formázni, ereket vágtam bele éles késsel, sütőpapíros tepsire helyeztem és letakarva még 20 percet pihentettem.
Lekentem olívaolajjal, megszórtam sóval és előmelegített sütőben 190 fokon 30 percet sütöttem.
Fogyasztásnál mindenki tört magának, olyan jó rusztikusan :-)

9 megjegyzés:

  1. Örülök nagyon , hogy nálatok is sikere volt! Guszta lett nálatok is,huu de ennék most belőle:))De ma zürichi kenyeret sütök!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom kenyér. Különösen tetszett, hogy törtük jó parasztosan:-)

      Törlés
  2. Különleges a formázása, nagyon tetszik! :) És igazán finom lehet a fűszerezéssel, törnék én is egy darabkát, jut még? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van még egy darabka, szívesen adom. Padlizsán krémet mártogathatsz vele, vagy akár zakuszkát is:-)

      Törlés
    2. A padlizsánkrém tökéletes lesz, köszi! :)))

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki ez a kenyérke :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet! Nagyon szeretem az ilyen kenyérkéket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogom máskor is készíteni, nagyon jó kenyérke.

      Törlés