.

2013. március 25., hétfő

Fahéjas-kardamomos szívek

Vannak olyan  ételek, amiket ha meglátok képes lennék azonnal nekiállni és elkészíteni. A csábító kelt tészták is ebbe a kategóriába tartoznak.
Okki-nak köszönhetjük ezeket az illatos, puha szíveket. Én csak annyit változtattam rajta, hogy a fahéj mellé kardamont is tettem.
Egy adott pillanatban Bencém mindkét kezében volt egy-egy szív. Hol egyikbe harapott, hol a másikba:-)


A tésztához:
50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
8 dkg cukor
1 tojás +1 tojás sárgája
2 dl tej
1 kk reszelt citromhéj
csipetnyi só
5 dkg vaj

Töltelék:
5 dkg vaj
8 kk cukor
2, 5 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt kardamom

A tésztához a lisztet tálba szitáltam. A langyos tejbe tettem egy kis cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. A maradék hozzávalókkal, a liszttel és a felfutott élesztővel puha tésztát gyúrtam, amit letakarva meleg helyen duplájára kelesztettem (kb. 1 óra).
A megkelt tésztát 10 darabra vágtam, mindeniket gombóccá formáltam majd letakarva 10 percet pihentettem.
Mindenik darabot fél centis téglalappá nyújtottam, megkentem vajjal, megszórtam a cukros fűszerrel. Felcsavartam és óvatosan sodortam még,  amíg 20 centis nem lett.

Ekkor kettéhajtottam úgy, hogy az illesztés a belső felére került.

A tészta végeit összecsíptem, elvékonyítottam, ez lett a szív csúcsa. A másik végét 4 cm hosszan ollóval bevágtam és a két fél részt kifordítottam.

Még 15 percet pihentettem, lekentem a maradék tojásfehérjével és előmelegített sütőben 180 fokon 15 perc alatt pirosra sütöttem.

16 megjegyzés:

  1. DE szépek, és fahéj, meg kardamom is van benne, de jó:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Ezt én is kinéztem magamnak , majd valamikor kipróbálom!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, és micsoda illat lehetett nálatok! :) Finomak lehetnek nagyon! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szepek, en is csinaltam kenyer heljet !

    VálaszTörlés
  5. Jaj de ügyesen megcsináltad! Nagyon ínycsiklandó finomságot készítettél! Nem csodálom, hogy Bencéd jóízűen ette :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őt inkább az illat vonzotta, meg a puha tészta:-)

      Törlés
  6. Hát igen! Valahol mindig Valentin-napi hangulat van:)...Ja! És imádom a Bencéket:))))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek, ügyes vagy! :) Örvendek, hogy ízlett a családnak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Okki! Másnapra, hogy legyen a gyerekeknek uzsonnára el kellett dugnom két darabot:-) úgy tüntek el, mint a kámfor:-)

      Törlés
  8. Az előttem szólók már elmondták: gyönyörűek!

    VálaszTörlés