.

2013. február 26., kedd

Hagymás, sajtos csavar

Pizzán szeretjük a hagymát, most kipróbáltam rudacskákon is,  párolva. Füstölt sajttal, fűszerekkel finom rágcsálnivaló lett belőle.


40 dkg liszt
1 kk só
bazsalikom, oregánó
2 dl langyos tej
2 dkg élesztő
3 ek tejföl
10 dkg puha vaj

Lekenni:
1 dl joghurt
kevés zöld fűszer


10 dkg sajt
2 fej vöröshagyma megpárolva

A lisztet a sóval, fűszerekkel elkavartam, közepébe mélyedést alakítottam, majd beleöntöttem a tejet, rámorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. Hozzáadtam a tejfölt, a puha vajat és az egészből puha tésztát gyúrtam. Duplájára kelesztettem.
A joghurtot kikavartam a sóval, a fűszerekkel, a hagymát kevés olajon megfuttattam, majd pici víz hozzáadásával puhára pároltam.
 A tésztát kinyújtottam, megkentem a fűszeres joghurttal, megszórtam a párolt hagymával és reszeltem rá sajtot. Rudakra vágtam, egyenként megcsavartam.

Tetejüket lekentem tojással és a maradék reszelt sajttal megszórtam.
Előmelegített sütőbe 180 fokon 15-20 perc alatt megsütöttem.

Nem hibás a recept, nincs benne tojás.



19 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ha a párolt hagymát szereted, akkor tényleg finom!

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Vacsorára tejfölös mártogatóssal és pástétom krémmel kóstoltuk, így is megállta a helyét:-)

      Törlés
  3. Jó kis intenzív íze lehet a hagymával, füstölt sajttal és fűszerekkel, nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a hagyma dominál, de fincsi.A lányom eltüntetett egy kisebb tállal:-)

      Törlés
  4. Isteni finom lehet! Egy jó kis mártogatóst is el tudok hozzá képzelni :) Mártogatós receptjeid vannak? PL. salsa?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nagyon van. Tejfölt szoktam kikavarni pici sóval, fokhagymával, zöld fűszerekkel. Ezt a variánst mindenki szereti nálunk.
      A hagymás rudat kikavart pástétomba mártogattuk:-) fincsi így is.

      Törlés
  5. Szeretjük az ilyen csavartokat. Nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  6. Nem áll tőlem távol a "Hagymát eszek hagymával" örök életű gondolat a Hypolit című filmből. Nagyon szeretem pizzákon, zsömletésztában, levesként, pogácsában, hogy csak pár általam készített hagymás étlet soroljak. Ilyen csavartat még nem sütöttem, de pont van otthon élesztőm, szóval itt az ideje...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen jó, hogy ilyen mindenevők vagyunk:-) biztosan ízlene neked is.

      Törlés
  7. Jaj, hogy én mennyire imádom az ilyesmiket!! :P Dobjál néhányat... :)

    VálaszTörlés
  8. Szia, Hogy csavarod úgy meg, hogy rajtamaradjon minden "feltét"?

    VálaszTörlés