.

2012. október 24., szerda

Uzsonna kifli tojás nélkül

Kevés kenyerünk maradt estére. A kenyér az, amit soha nem tudok kiszámítani. Ha sokat veszek megmarad, ha kevesebbet nem elég.
Kiflit sütök, gondoltam. Igen ám, csak nyúlok a tojás után és üres a tartó. Megálltam egy percre, de hát reggel pakolni kell, mindenképp kiflit kell sütnöm, és elkezdtem összeállítani a tésztát.
Lehet csak fehér lisztből is, de én most egy részét rozslisztre cseréltem. Egy nagy csupor házi savanyú tej volt a hűtőmben, tej helyett azt tettem bele. Nagyon puha, finom kifli lett a végeredmény.


15 dkg rozslisztet
35 dkg fehér lisztet
2 ek burgonyapelyhet
1 kk sót egy tálban összekavartam, közepébe mélyedést készítettem. Belemorzsoltam
2,5 dkg élesztőt
1 kk cukrot és rátöltöttem először
3  dl savanyú tejet, de kért még a liszt 0,7 decit.
1/2 dl olajat is öntöttem hozzá, majd jól kidolgoztam és másfél órát a konyhában  letakarva pihentettem, amíg duplájára nem nőtt. Ekkor lisztezett deszkára borítottam, nagy körré nyújtottam és 16 cikkre vágtam. A szélesebb végüktől kezdve felcsavartam, sütőpapíros tepsire raktam( két tepsire fért rá), még egy fél órát pihentettem( lehet többet is, csak már késő volt:-)) majd 200 fokra előmelegített sütőben 10-10 perc alatt megsütöttem.

Ui:
Ez alkalommal nem kényeztettem a tésztát, hogy minden hozzávaló langyos legyen, hidegen tettem lisztet, élesztőt, savanyú tejet.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek! Volt már hogy én is megsavanyodott tejből készítettem köttest és nagyon finom jól megkelt attól is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem érződött az ízén egyáltalán a savanyú tej. Tökéletesen megkelt, finom lett.

      Törlés
  2. A kenyérrel én is gyakran járok így, vagy sok, vagy kevés. Bár inkább többet szoktam venni, hogy biztosan elég legyen, ha marad, lesz belőle zsemlemorzsa. :) Nagyon helyes kifliket sütöttél, elfogadnék egyet-kettőt, biztosan nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha marad, bundás kenyérként szokta végezni nálunk:-) most így jártam, de főleg a gyerekek örültek:-)
      Küldök kettőt, még van és még mindig puha:-)

      Törlés
  3. A kiflik gusztusosak!
    A savanyú tejre akartam rákérdezni, de már tisztázódott előttem, hogy olyan tej, ami már nem forrna fel.
    Anyukám annak idején savóval is szokott dagasztani. Mostmár legalább azt is tudom, mire jó a megsavanyodott tej.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez házi tej volt, de a hűtőben megsavanyodott és meginni nem akarta senki, így került a kiflibe. Igen, savóval is szoktam mikor van, de mindkettő nagyon jó:-)

      Törlés
  4. Az én nagymamám gyerekkoromban aludttejjel dagasztott, én azóta sem ettem olyan finom kelttésztát. Lehet, hogy csak az emlékek miatt gondolom így. De biztos, hogy az akkori házi aludttej tartalmasabb volt, mint a mai sima tej, de talán a liszt sem ilyen volt. Éva

    VálaszTörlés
  5. Tudtak az őseink főzni, sütni, az biztos.
    A mai sima üzleti tej nagyon gyenge. Ha az talál megsavanyodni, ellehet önteni, mert keserű és csupa víz. A házi az ma is házi:-)
    Köszönöm, hogy benéztél:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kis csinos kifliket sütöttél. :) Elhiszem, hogy finom volt. :)

    VálaszTörlés
  7. De szépek:) Nem sok gyerek dicsekedhet azzal a mai világban, hogy otthon sült kiflit visz a suliba:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülnek neki és Bence mindig meg is említi, hogy ez egészséges, mert anyukám készítette:-)

      Törlés