.

2012. szeptember 16., vasárnap

Papagáj szelet

Ezt a sütit Gabriella juttatta eszembe, a papagáj tortájával. Régen elfeledett sütit keltettem életre.  A végeredmény állaga  olyan kavart sütis, csak annyi, hogy színes, mint a papagáj  és minden szín más ízű, a pudingporoknak köszönhetően.

30 dkg liszt
25 dkg cukor
25 dkg vaj
1 pohár tejföl(320 gr-os)
4 tojás
1 vaníliás cukor
1/2 csom. sütőpor
1 vaníliás pudingpor
1 csokis pudingpor
1 epres pudingpor

A tejfölt kikavartam a tojások sárgájával, a cukrokkal és a puha vajjal. Hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet. A tésztát három részre osztottam és ízesítettem külön-külön a pudingporokkal. A tojások fehérjét kemény habbá vertem és három részre osztva a három tésztához vegyítettem óvatosan. Nagyobb (36x23-as) tepsibe kanállal felváltva belerakosgattam. Előmelegített sütőben 10 percig 180 fokon, majd  csökkentve a hőt 20 percet sütöttem.
Nem találtam eléggé édesnek, ezért 5-5 dkg fehér és barna csokit olvasztottam, amit a süti tetejére csorgattam. Na így megvolt a keresett íz :)  de ha valaki nem szeretne rá csokit tenni, tegyen 30 dkg cukrot a tésztájába.

18 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy eszedbe juttattam ezt a finomságot, jól néz ki. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett! Szeretjük mi is:)

    VálaszTörlés
  3. Szeretjük a kevert sütiket, szoktam is kétszínűt sütni, ezt a fajtát eddig nem ismertem, de nagyon jól néz ki! :) Direkt jó rajta a kétféle csoki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha papagáj alul, miért ne lehetne az felül is?:)

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki (és Gabié is)! A tetején a csoki feldobja, meg ízre is biztos finomabb. Már én is készülök rá, de nem tudom mikor kerül sorra...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így vagyok én is,sok recept vár kipróbálásra:)

      Törlés
  5. De szép lett! Valamikor én is sütöttem hasonlót, de nem nyerte el a tetszésemet. Lehet, a recept is más volt, a tied egész másképp néz ki!

    VálaszTörlés
  6. Tojás hány db kell?

    VálaszTörlés
  7. Azt a papagájos színkavalkádját, de jól néz ki!...:) Nagy kedvenc lesz nálunk!

    VálaszTörlés
  8. Gerditől van egy ötletem. Ketté lehet vágni és barack lekvárral megkenni. Fincsi lehet úgy is.

    VálaszTörlés