.

2012. június 27., szerda

Áfonyalekvár

A piacon találtam szembe magam egy áfonyát árusító nénikével. Hamar meg is kötöttük az üzletet. Mivel már sok volt a csomagom, csak 1,5 kilót vásároltam, de legalább még egy ennyit fogok. A kisfiam kedvence:)

1,5 kg áfonya
80 dkg cukor

Az áfonyát 30 percet főztem, aztán hozzáadtam a cukrot és még 10 percig főztem együtt.
Miután 3 üveget megtöltöttem, a maradék lekvárba 1 kiskanál őrölt kardamont kevertem. Próbának szántam. Ebből az illatos, finom lekvárból lett még 2 üveggel.
Tartósítót nem szoktam használni, csak ha kényesebb a gyümölcs. Olyankor a két réteg celofán közé teszek szalicilt.


7 megjegyzés:

  1. Imádom, a legfinomabb gyümölcs:) Alig várom, hogy megérjen az áfonya, tele van itt vele az erdő, tavaly sokat gyűjtöttünk, de lekvár nem készült belőle, sajnos, talán idén.

    VálaszTörlés
  2. Az a legjobb, ha saját gyűjtés. Nálunk jó messzire kell menni érte, de legalább van. Nagyon szeretjük:)

    VálaszTörlés
  3. Édes Drága Hajni/Zoli ez csodálatos!!!
    Képzeld én is vettem ma a piacon áfonyát ( csak picike dobozzal ) és tudod honnan van? Erdélyből:-) Lehet, hogy Te küldted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg csodálatos Ági! Igen:)...valami működik!

      Törlés
  4. És nem csak a kisfiadé, az én kedvencem is:) Palacsintával isteni:)

    VálaszTörlés
  5. És tejbegríz tetejére, meg tejberizs tetejére, vagy csak úgy vajaskenyérre:)

    VálaszTörlés
  6. Én is nagyon szeretem, főleg lekvárként! Rántott camemberthez! :D

    VálaszTörlés