.

2012. április 29., vasárnap

Csokoládétorta

A párom szülinapjára készítettem ezt a csokis vajkrémmel töltött tortát. Nem tartozik a gyors tortakészítés kategóriájába, de megéri dolgozni vele. A tésztáját egy nappal előbb sütöttem meg, mert pihennie kell.

Hozzávalók a tésztához:
10 dkg étcsoki
10 dkg vaj
10 dkg porcukor
5 tojás fehérje és sárgája
5 dkg őrölt mandula
2 ek kakaópor
8 dkg finomliszt
1 kk sütőpor
1 csipet só

A csokit gőz fölött felolvasztottam, a vajat a porcukorral,a sóval kikavartam, majd apránként hozzáadtam a tojások sárgáját és a csokit. Hozzákevertem a kakaót, a mandulát. A tojások fehérjéből kemény habot vertem, a lisztet elvegyítettem a sütőporral. A vajas csokihoz adtam felváltva a lisztet meg a habot. A masszát kivajazott, lisztezett (24 cm) kapcsos tortaformába öntöttem, előmelegített sütőben közepes tüzön kb.35 percet sütöttem. Én este sütöttem, reggelig hagytam pihenni, azután töltöttem meg.

Hozzávalók a krémhez:
10 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
3 tojássárgája
5 dkg étkezési keményítő
2,5 dl tej
25 dkg tortabevonó
20 dkg puha vaj

A porcukrot, a vaníliás cukrot, a tojássárgákat, a keményítőt és a tejet gőz fölött sűrű krémmé főzzük. Mikor már 1/2 órát kavargattam gőz fölött, elfogyott a türelmem és a legkisebb lángon főztem sűrűre. Nagyon kell kavargatni, mert hamar összecsomósodhat, hát ezért kell a gőz, meg a türelem:). Hideg vízfürdőbe tettem és kavargattam, míg langyosra hűlt. A vajat kis adagokban a krémhez kavargattam, felváltva a már  felolvasztott csokival. Inkább csak összeforgattam, nehogy elvágódjon a krém. A piskótát 3 egyenlő lapra vágtam, a lapokat megtöltöttem. A torta tetejét és oldalát is bevontam a krémmel. Tetejére csokiforgácsot szórtam. Igazából másnapra állt össze a hütőben a krém, mikor a vaj, a csoki újra kihűlt, megkötött. Szépen lehetett szeletelni.


6 megjegyzés:

  1. Szerintem megérte a fáradozást, nagyon szép lett és biztosan fincsi is! Párodnak nagyon sok boldog szülinapot! :)

    VálaszTörlés
  2. Szép tortával lepted meg a párodat.

    VálaszTörlés
  3. Drága Hajni, megérte a fáradozást, mert megérdemli:)
    Kedves Zoli, Isten éltessen,
    boldog napokat Mindannyiótoknak!

    VálaszTörlés
  4. Igen, megérte a fáradozást. Aki a csokit nem veti meg, ajánlott megkóstolni:) köszönjük a jókívánságokat!

    VálaszTörlés
  5. Sok boldog szülinapot!
    Egyszerűségében szép ez a torta! A sok csoki miatt meg nagyon bírnám szeretni:-)

    VálaszTörlés
  6. Köszönjük Gerdi. Mi is azért szerettük:)

    VálaszTörlés